Sunday, May 30, 2010

KUPASAN FORUM 2012: WILL THE WORLD SHUT DOWN


KONSPIRASI DI SEBALIK KONSPIRASI
Salam Konspirasi,
Pada satu ketika, Rasulullah s.a.w telah bangun di khalayak ramai, dan telah menyebut tentang kebesaran Allah s.w.t dengan selayaknya, dan menyebutkan tentang perihal Dajjal Al-Masih dengan sabdanya:
" Daku memberi amaran kepada kamu tentangnya yakni Dajjal dan tiada satu nabi pun yang tidak memberi amaran kepada umatnya tentang Dajjal. Nabi Nuh telah memberi amaran kepada kaumnya tentangnya, tetapi daku memberitahu kamu satu kenyataan yang tiada seorang Nabi pun yang tidak mengingatkan kaumnya. Kamu haruslah ketahui bahawa ia adalah bermata satu dan Allah tidak bermata satu."
( Hadis Sahih yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari, Jilid 3, Musnad Ahmad 57, 1353-1355 dan Muslim, 2930-2931).
Tuan Khalid(1st speaker) atau lebih mesra dikenali sebagai ‘Tuan Haji@Abang Khalid’ telah memberi komentar berkenaan persoalan, “Siapakah Dajjal Dan Agen-agennya? Disebalik Signifikan 2012?”

Disebalik 2012
1) Menurut kajian sains, yang benar dan hampir pasti berlaku pada 2012 adalah fenomena galaktik iaitu jajaran sistem solar kita akan selari dengan pusat galaktik cakra suria. Fenomena ini hanya berlaku pada setiap 26,000 tahun.
2) Kaum Maya telah mengetahui tentang fenomena ini pada tahun 600 SM lagi. Bermula dari kaum proto Maya – Olmec sehingga pada kaum Aztec. Bayangkan sebelum kebangkitan nabi Isa as, mereka telah memiliki kemahiran ilmu astronomi yang tepat?
3) Gambaran keseluruhan kemusnahan dunia dalam filem “2012” dan filem “Knowing” (lakonan Nicholas Cage) bermula dengan kemusnahan matahari ia bertepatan dengan hadis Nabi SAW tentang tanda besar terjadinya kiamat, iaitu apabila matahari terbit dari barat.
4) Agama dan kepercayaan purba seperti Hindu (Kali Yuga kalender), Hopi (Red Indian di Arizona), Dogon (kaum asli Afrika) dan I Ching ( kalender purba China) turut mengandungi ramalan kemusnahan yang akan terjadi pada 2012. Apakah ia satu kebetulan? Hanya Allah ‘Penguasa Takdir’
5) 21 Disember 2012 jatuh pada hari Jumaat. Pengarah filem 2012 Roland Emmerich sengaja memilih 21 Disember 2012 sebagai tarikh kemusnahan bertepatan dengan hadis kiamat.
6) Dalam filem 2012 Presiden kulit hitam adalah Presiden Amerika yang terakhir. Realitinya kini?
7) Apa yang disebut dalam kitab purba Maya bukanlah kemsunahan dunia atau kiamat pada 2012, tetapi muncul zaman dan Era Baru pada 2012(New World Order)- 1 Undang-undang, 1 Negara, 1 Agama, 1 Kuasa. Siapa Dalangnya? Dajjal?Yahudi?
Menjadi persoalan,
Apa yang mereka ramalkan? -hentaman Meteor sehingga mencetus ledakan nuklear+++ kemunculan planet X-Nibiru sehingga mengubah atmosfera bumi+++ tsunamiMega sehingga menjungkar balik sebahagian daratan +++ super storm melanda dan memusnah+++jajaran galaktik=Amargeddon…Adakah ini yang dimaksudkan;



Persediaan SQ, IQ, EQ
Pada permulaan bicara, beliau menekankan aspek persediaan Iman dan pengukuhan Taqwa (SQ) sebagai benteng yang kukuh. Hanyasanya Iman dan Taqwa merupakan senjata yang paling ampuh dalam menghadapi Fitnah Dajjal dan konspirasi agen-agennya. Beliau menyarankan agar kita sentiasa mempertingkatkan amal ibadah, tajdid Iman selain mengamalkan membaca surah al-Kahfi seperti yang disarankan oleh Rasulullah s.a.w sebagai perisai menghadapi fitnah-fitnah Dajjal.
Mengkaji sejarah dan mempertingkatkan pembacaan juga senjata intelek(IQ) dalam menghadapi mehnah dan konspirasi di akhir zaman ini. Buta ilmu dan tumpul informasi lebih memudahkan musuh untuk mengeksploitasi kita. Ini tidak lain dan tidak bukan kerana kejahilan dan kedangkalan ilmu kita. Kita melihat secara realiti bahawa umat Islam kini dilabel sebagai sebagi umat yang malas membaca. Sekaligus menjadi ‘Taboo’ dalam mengebalikan kegemilangan generasi terdahulu.
Merentas zaman, Islam satu ketika dahulu memerintah dua pertiga dunia (zaman Sulaiman Al-Qanuni), keadilan yang ditawarkan agama sebenar dari langit itu telah memayungi umat Islam dan melindungi non-Muslim hampir lebih dari 14 abad lamanya. Namun akibat kelemahan iman (SQ), kesatuan (EQ) dan ilmu (IQ) umat Islam di penghujung hayat khilafah Islam, akhirnya tampuk pemerintahan dunia telah beralih pada gerakan Yahudi antarabangsa sehingga ke saat ini.


Rijal88

Ditulis Oleh : rijal88 // 10:54 AM
Kategori:

0 comments:

Followers

 
Powered by Blogger.