Tuesday, May 11, 2010

BALA DEMI BALA: KONSERT 12 JAM TANPA HENTI

KONSERT 12 JAM TANPA HENTI


Tahniah kepada semua rakyat Malaysia yang tercinta. Belum pun lagi ‘Bala’ yang bakal melanda rakyat Malaysia, apabila Kenyataan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Awang Adek Hussein bahawa kerajaan pusat mempertimbangkan untuk mengeluarkan lesen judi sempena Piala Dunia 2010 mengganas dengan rakusnya. Senario lain pula, kita bakal disajikan dengan santapan enak hiburan yang terlampau apabila konsert 12 jam tanpa henti diluluskan, yang mana ia akan dilangsungkan dari jam 7 petang sehingga 7 pagi yang dijadualkan pada 15 Mei ini. Dan yang pasti kita akan disajikan dengan ‘Menu Utama’ iaitu artis R&B popular Pitbull.


KELULUSAN BERLANDASKAN SYARAT?


S
aya memetik kenyataan Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) berkata; agen artis yang berkenaan harus menandatangani surat persetujuan untuk mematuhi segala syarat dan peraturan yang ditetapkan untuk mengadakan persembahan di negara ini



"Antara yang terpenting dalam peraturan ini ialah melarang sebarang tingkah laku, percakapan, lirik lagu dan juga pakaian yang mengaibkan atau bersifat lucah."

"Pitbull berjanji tidak akan melakukan sebarang tindakan, percakapan dan berpakaian yang tidak senonoh jauh lagi menyanyi lagu-lagu berunsur lucah,"


Sejauh manakah Pitbull dapat berjanji untuk mematuhi peraturan tersebut, lebih-lebih lagi unsur Pitbull mengarah ke situ? Dan sejauh manakah KPKK dan pihak penaja dapat mengawal suasana?. Barangkali dapatkah pula sasaran utama iaitu golongan belia dapat menahan nafsu muda yang sentiasa menboncah daripda membuas?


HIBURAN MENGHALALKAN CARA?


Seperti yang sedia termaktub, sesebuah persembahan konsert di tempat awam tidak boleh melebihi jam 12 malam dan jika mempunyai sebab-sebab tertentu mungkin dibenarkan sehingga 1 pagi. Juga bagi sesebuah kelab hiburan dan disko, ianya dibenarkan untuk beroperasi sehingga pukul 1 pagi ataupun 2 pagi.


Juga bukankah pengharaman promosi di tempat awam terbuka diharamkan kepada jenama minuman keras? Penaja dan tema utama Konsert 12 Jam ini ialah LIVE WITH CHIVALRY. Penaja utama ialah jenama arak CHIVAS REGAL. Untuk acara ini menggunakan nama samaran LIVE WITH CHIVALRY.

Kita sedia maklum bahawa antara lagu hit Pitbull ialah ‘Hotel Room Service’, ‘I Know You Want Me’. Ini bermakna Pitbull sudah semestinya mempersembahkan kedua-dua lagu ini di pentas konsert. Bayangkanlah muda-mudi kita berhibur sambil menyanyikan lirik tersebut dengan penuh penghayatan dan kekhusyukan selama 12 jam tanpa henti sambil dikelilingi oleh pergaulan bebas lelaki dan perempuan, saya yakin dan percaya sudah pasti menimbulkan rangsangan sesama mereka.


Saya mengajak anda semua untuk menilai petikan lirik dua lagu Pitbull ini:

(1) Budaya seks bebas dan menggalakkan sesi seks beramai-ramai.

Forget about your boyfriend

And meet me at the hotel room

You can bring your girlfriends

And meet me at the hotel room (x2)

Bring your girls, whatever the night

Your man just left, I'm the plumber of the night

I'll check your pipes, oh, you're the healthy type

Well, here goes some egg whites

Now gimme that sweet, that nasty gushy stuff

Let me tell you what we gon' do

2 plus 2, I'm gonna undress you

Then we're gonna go 3 and 3,

you gon' undress me

Then we're gon' go 4 and 4,

we gon' freak some more, but first

(Lagu: Hotel Room Service)


(2) Menggalakkan budaya hisap ganja dan pengambilan dadah sebagai rekreasi

I Smell That Sticky Icky

Who Got That Sticky Icky

I Got That Sticky Icky, Icky, Icky

Who Got That Sticky (Me Too)

U Know Tha Drill

Break It Up

Roll It Up

Light It Up

Smoke It Up

Now Puff, Puff Pass Wit Yo Punk Ass

U Messin Up The Rotation

That Thang There Burnin Fast

This Ain't A Joke, Stop PlayinMessed Up

High As A Kite

Now Roll The Next One

And Pass Me The Light

Cuz We Ready (Fa Sho)

Ready (To Go)

Ready (To Blow)

Let's Roll It's Heavy Cake And Druggin It

So Heavyweight We Smuggle It

Puff, Puff Pass Wit Yo Punk Ass

(Lirik lagu Sticky)


Konsert dinamakan '12 Hours Live with Chivalry' pada 15 Mei ini dijadual berlangsung di Arena Tertutup Bukit Kiara, Kuala Lumpur. Jom beramai-ramai memeriahkan lagi konsert ini, jika anda tidak kenal dosa dan pahala, haram dan halal serta syurga dan neraka.


“(BEER): BEGINNING ENJOY, ENDING REGRET”



Ditulis Oleh : rijal88 // 5:57 PM
Kategori:

1 comments:

Anonymous said...

Ayoh2! aku dah bli ticket. jom2

Followers

 
Powered by Blogger.