Monday, May 11, 2009

ZIONIS DI AMBANG KEHANCURAN


Saya tertarik dengan tema “Berakhirnya Agenda Zionis” bersempena dengan Konvensyen di PWTC sabtu lalu. Pada saya, tema tersebut mampu mengubah perspektif kita semua mengenai Zionis. Ironiknya, sebelum ini minda kita telah dimomokkan dengan kekuatan Zionis yang secara tidak langsung melemahkan pemikiran dan pergerakan umat islam. Hakikatnya Zionis telah lama memanipulasikan propaganda media yang dikuasainya untuk menanam kegerunan seluruh umat terhadap kuasa mereka.

Tidak keterlaluan jika saya mengatakan Zionis seakan berjaya mengelabui pandagan dunia dalam menjustifikasikan kwujudan Negara Israel melalui propaganda tragedi “Holocaust”, penipuan sejarah dan fakta dan artifak-artifak arkeologi.



THE GREATER ISRAEL

Antara elemen penting dalam agenda Zionis ialah mewujudkan “The Greater Israel” atau Israel Raya. Projek trsebut merangkumi seluruh kawasan diantara Sungai Nil di Mesir dengan Sungai Euphrates yang merentasi bumi Iraq dan berpusat di Baitul Maqdis. Malahan agenda ini begitu signifikan dalam keseluruhan agenda Zionis sehingga mereka mnjadikan bendera Negara Israel dilambangkan melalui “Star of David” di antara dua garisan biru.

Sebenarnya Israel Raya telah mula dicanangkan semasa “Persidangan Zionis Sedunia” di Basel, Switzerland pada tahun 1897 oleh Theodore Hertzl. Namun persoalannya; Adakah Zionis telah berjaya merealisasikan Projek Israel secara Total? Berjayakah mereka melumpuhkan kebangkitan Mujahidin Palestin dan di seluruh dunia? Berjayakah mereka mengabui masyarakat dunia tentang jenayah perang yang sedang dilakukan mereka? Bahkan hingga ke saat ini, Israel masih digelar sebagai penjajah, perampas hak dan pembunuh kejam. Pada saya, agenda Israel Raya akan gagal dan berakhir , malah saya meyakini bahawa penubuhan Negara Israel itu sendiri masih belum berjaya.


SUNNATULLAH MENGATASI SEGALANYA

Kita pasti menyaksikan Yahudi di medan-medan lain juga akan tercabar satu-persatu. Lihat sahaja krisis ekonomi dunia baru-baru ini telah membuka minda masyarakt dunia seterusnya mempersoalkan ‘Sistem Kapitalis’ yang selama ini didokong oleh Yahudi. Kita juga menyaksikan semakin banyak tumpuan yang diberikan kepada Sistem Ekonomi yang berlandaskan Syariah Islam.

Umat Islam di Palestin telah melaksanakan jihad mereka. Mereka sanggup mengorbankan harta, nyawa dan kepentingan peribadi mereka semata-mata mempertahankan Akidah dan Tanah Suci umat Islam. KITA?


Ditulis Oleh : rijal88 // 3:32 AM
Kategori:

6 comments:

Nor Aizat Rahimi B Rostam Rahimi said...

salam..
gambar xthan tuh..
haha..
awat tag urusetia tu tinggi sgt??asal xsangkut kt telinga je???

rijal88 said...

hahaha pasai ak xckup tggi nk sgkut tag kt telinge die...die tggi bkn ak pndek

Wan Dharma said...

rasanye bleh ag kot edit gmbr neh biar nmpk smart ag...

rijal88 said...

baju putih 2 je rasenye prlu edit...tp byk la nk kna edit...psl pe susah ckit...hahahah, gurau jer

munadhia said...

salam. tengok wake up project-the arrivals x?
ana cdgkn ustz tengok. blh lihat mcm mana zionis cba menguasai pemikiran manusia.
wallahu'alam.

alFaqirah ilAllah.. said...

jom sama2 hayati...

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

Followers

 
Powered by Blogger.